Najava štrajka radnika nezadovoljnih platama u Gradskom saobraćajnom preduzeću samo je jedan od nagomilanih problema u javnom prevozniku koji opstaje zahvaljujući subvencijama iz lokalnog budžeta.
Toliko debilane nigde nije vidjeno!Dali je moguce da svaki vozac zaradi dve-tri plate sluzbenicima???Naravno oni moraju imati duplo vece plate od vozaca.Zasto se ne zabrani dolazak autima na posao u GSP-u da i gospoda iz kancelarija oseti odakle hleb dobijaju?Zasto se ne aktivira linija za Sajkas-Djurdjevo?Dali trebaju sigurni glasovi za dobijanje linije koja je ukinuta zbog namestanja linije nekom privatniku....
Ne vidim nikakvu smetnju u dotiranju JGSP-a od strane grada. To se svugde u svetu radi i dotacije idu čak do 80%. Kod nas je grad "osnivač" i vlasnik preduzeća sa 51%. U toj meri neka budu i dotacije i sve će biti fino.
Ulaganja u uvođenje tramvajskih linija su jako velika i nema isplativosti. Zato postoje trolejbuske linije čija izgradnja daleko manje košta a opet su ekološke. O tome nikada niko nije govorio, barem ne javno!
Što se tiče ekonomskih cena usluga JGSP-a od toga nema ništa. Preduzeća za javni prevoz građana postoje da može da se preveze i onaj ko ne može da priušti sebi svoj sopstveni prevoz. Jedno od preduzeća preko kojih se čuva socialni mir u gradovima.
ŠTA REĆI VIŠE
@Misa
Tacno je to za evro ali cena benzina ,pa i ostale cene kao i komunalije koliko su bile 2012te kolike su danas?Tada si sa platom 500 € mogao fino da zivis a kurs 120, sada sa istih tih 500 € i kursom 117.5 nema sanse da prezivis jer je zlatno doba inflacije.
Lepo prodajte autobuse u sekundarne sirovine.To je domen naše ekonomije.Narod će da se kreće.A partijska firma neće da postoji više.Odmah manje glasača 1300zaposlenih pola minimum preko stranke.Svaki nek dovede 10glasača za posao eto glasačkog tela.Em partija ostaje bez glasaca.Em narod zdraviji.A u svemu tome neko zaradi proviziju.Još ima i lokacije da prodaju.Mozda i kioske na stajalistima.Ma procvat GSP će da bude.Mnogo vece firme su zatvorili prodali.Pa sad dobra im i ova.Bar su imali dobre plate unazad 20godina i malverzacije.
Baš je lepo imati tramvaje po gradu kao što ih imaju mnogi drugi gradovi. Samo što ti gradovi već imaju potrebnu infrastrukturu. I šine i kontaktnu mrežu i specijalizovane vozače i obučene ljude za održavanje, kako vozila, tako i infrastrukture. Sada sve to graditi ispočetka NE DELUJE BAŠ MUDRO imajući u vidu KOLIKO BI TO KOŠTALO, a da pritom tramvaj nema nikakve prednosti nad električnim autobusima. Naprotiv, tramvajsku liniju nije moguće privremeno manjati, pa bi svaka rekostrukcija ili havarija na tramvajskim trasama značila i potpuni prekid prevoza na toj liniji dok traju radovi. U toj se situaciji vraćamo autobusima koji bi prevoz obavljali drugom trasom, a što podrazumeva da u rezervi imamo i alternativna vozila. I to ima svoju cenu.
@Bole - Bole druze, kad je kod "zutih" plata bila 40.000 to je bilo tadasnjih 500 evra.
Tad je informatika bila 1000 dinara, SBB 499 dinara, Telenor 499 dinara, struja i toplana po 2000 dinara.
Ti si sve troskove stana pokrio sa 4000 dinara to jest sa 10% plate.
Mozes li sad da pokrijes racune sa 7000 dinara??? Mozes malo sutra!!!
E to je razlika!
Dok su zuti "zutovali" TNG je bio 29 dinara litra!!! Sad je 90 dinara!
Jel plata skocila sa 40000 na 120.000, ako cemo da je uporedjujemo sa TNG-om!
Jel se neko seca kad je za vreme "zutih" jedne godine litar ulja presao na jedno dve nedelje 100 dinara? Jel se secate kakva se halabuka digla iz opozicije tada, kako su vristali i kmecali sadasnji predsednik i kolege mu? Ja se jako dobro secam. Samo sto skupstina nije gorela!
A sad? Sad ulje skoci na 200 dinara i NIKO NI DA PISNE!!!
Vozaci
Imate solidnu platu i sve blagodeti javnog sektora
Ne dozvolite da sa vama manipulišu
Uce privatno prevoz pa cete videti koliko se radi a koliko plati...
Svi cemo biti na gubitku
Vozite i gledajte malo dalje
Umesto što grade besmislene mostove i "obilaznice" usred grada, kako bi ugodili investitorima i podigli im cenu m2 na novim lokacijama, neka taj novac preusmere u uvođenje TRAMVAJA u Novom Sadu. Saobraćajna situacija u gradu je užasna, grad je zakrčen, automobila je previše, mesta za parkiranje nema (ni kod Domova zdravlja i užasno je kad se dolazi u laboratoriju ili zakazani pregled, a nema mesta za parkiranje -ali to je druga priča). Autobuski prevoz nije sposoban da ispoštuje ni red vožnje. Imamo nove, široke bulevare, sad se skida pruga ka ranžirnoj stanici, dakle postoje preduslovi i ima mesta za uvođenje tramvajskog saobraćaja.
A kad se već planira, zašto se ne planira i mesto za tramvajske linije. Da li je npr. trust mozgova koji forsira novi most ka Kamenici (preko Ribarca) predvideo i mesta za tramvajsku liniju preko tog mosta? Nije. Dakle, samo kratkoročni interesi, i profit po principu "take money and run". Jadno.
Nema manje putnika, vec je veoma visok broj putnika bez karte na nekim linijama i polascima. Kada bi kontrola postojala, mozda ne bi trebala subvencija grada ali lakse je malo raditi i cekati poklon novac.
GSP NE MOŽE da bude bude profitabilno preduzeće. Nema tog menadžera koji će od njega to napraviti, jedino ako se cena karte digne 200%, onda da. Uvek će se ono i još neka preduzeća, tipa Zelenilo, morati dotirati iz budžeta. Naravno to nije razlog da ono bude baš ovoliko u minusu i da se njim toliko loše upravlja kao sad.
Neko je u svom komentaru postavio pitanje-šta rade onih gotovo 700 zaposlenih,a nisu vozači? Vrlo prost odgovor:Primaju plate!!!
Da, do ovoga je moralo pre ili kasnije doći- dugo źivim u NS I odličan sam svedok “ razvoja” gradskog prevoza i samo JGSP. Odlično se sećam godina I godina kada je dotično preduzeće bilo “ porodična manufaktura “(nije bilo teoretske šanse da vidiš oglas da se traźe radnici i da se zaposlis ako ti otac,majka ili neko od bliže ili dalje rodbine već tam nije radio). Samo u mom neposrednom komšiluku čovek je bio vozač, pa kada je źena po struci trgovac” propala kad I Centroslavija”-sledeća nijena stanica bila je tadašnji GRAS I radno mesto kondukter u zglobnim vozilima, a kada su ta radna mesta ukinuta gospodja je prešla u kiosk da prodaje pretplatne karte I odatle u penziju! U medjuvremenu su sinovi stasali, I njih je zaposlio kao vozače ! I onda se čudimo zašto je ovako. O tome da red voznje se decenijama prepisuje, tu ne bi trošio reči!
Uvođenje tramvaja bi bilo jako skupo za Novi Sad, a ne bi rešili problem javnog prevoza. Grad bi trebalo ozbiljnije da pristupi problemu javnog prevoza. Cena karte ne može biti ekonomska. Stručnjaci treba da prouče kako rade dobro organizovani gradovi u Evropi.
Prosto.
Odete na zvaničan sajt JGSP Novi Sad, konkretno na:
http://www.gspns.co.rs/dokumenti/Odluka-o-izmenama-i-dopuni-programa-poslovanja-JGSP-Novi-Sad-za-2021.pdf
Pa na str. 31 i u tabeli 31, vidite (gledati zadnji red!) da je za 2021. godinu planirano 1310 zaposlenih i prosečna zarada je 119.337,75 din
Pogledajte tekst gore. Nešto više od 600 vozača. Za plate rekoše neki dan kolike su. Daleko ispod proseka.
Zaključak:
- Više od pola su neproizvodni radnici (tu spadaju i mehaničari, kao uslovno proizvodni);
- Da bi prosek bio 119,337 din, a vozač, kao proizvodni radnik ima oko 60.000 din, onda njegov pandan, neproizvodni radnik, ima platu od preko 178.000 din.
Zaključak iz zaključka:
- Vozač UME (zna) nešto da radi (da vozi) i kao takav treba negde i nekome, za razliku od gro partijsko udomljenih po direkcijam (svih JKP!), koji nikome ne trebaju (neupotrebljivi su!).
Prema tome, važno je znanje, a ne diploma. Diploma se može kupiti, ali ne i znanje!
Drugim rečima, džabe ste kupovali diplome… Vi i dalje pojma nemate!
Ne mogu biti svi vozaci, ima i mehanicara ( bar ih je pre bilo) i drugih radnika. Nije autobus samo sedi i vozi. Ali da ima puno stranackog sljama, na svim nivoima... kao i u RTV-u, Zelenilu... svuda ih ima.
Privatnik
05.02.2022 • 14:37
Ja sam za to da se GSP privatizuje. Kada dodje privatnik prvo uvede reda u preduzece, a drugo ne moze u autobus bez karte. Ko nece da plati drum je dzabe.
Pa u samom članku ti lepo piše da su se poodavno svi nadležni izjasnili da privatizacija GSP ne dolazi u obzir, jer gde će se onda po demokratskom principu pozapošljavati stranački kadrovi,megatrendisti i ostali lelemudi.
Nisam strucnjak, ali pored 600 vozaca treba imati jos jedno 50-ak pomocnog osoblja tipa mehanicari i slicni i ne vise od 50 ljudi za papirologije i ostale stvari nevezane za poslove oko samih autobusa. Sta 600 ljudi tamo radi, ni oni sami ne znaju.
Ne znam kako Gsp misli da poveca prihode kad vecina poslodavaca troskove prevoza uplacuje zaposlenima na tekuci racun a oni se na posao voze automobilima. Nekad je bila dobra praksa da poslodavci dele markice za prevoz a ne novac. Pored toga, za tri godine koliko se vozim Gsp-om nisam sreo ni jednog kontrolora. Pametnom dosta.
U GSP Beograd tek prica za sebe... 7000 zaposlenih,2700 vozaca... Dakle ni pola...SNS masinerija...Vi u N.Sadu ste jos dobri...Od 1300 629 vozaca...E nikada se to iskoreniti nece...u 21.veku i svetu tehnike u obracunu zarada 10 ljudi sedi i kao pise nesto...dovoljano je 2 kompa i 2 zaposlenih...al GLAS je bitan..
"Jogurt revolucija" bila je pre skoro 34 godine! To znači da su današnji 50-godišnjaci tada bili maloletni. Ne znam onda kome je Vaše "želeli ste gledajte" upućeno: jedino penzionerima i onima koji nisu više živi.
Stranački papiroprevrtači su sve rasturili.
U svim jkp stranačka administracija od zadnjih 20+ godina oborila je plate (kada se ukupni novac za plate razmili po kancelarijama).
Peru svoje diplome sumnjivog porekla....
Pa vasi su uveli da ja od konkordije do centra platim 65 i onaj koji ide iz pm isto toliko. Ali ja bi uveo da je karta 150 pa cete tek onda kukati kako nema para jer niko nece placati
Dakle, da sumiramo:
Preduzece koje se bavi prevozom, a manje od polovine zaposlenih su vozaci?
Broj zaposlenih u firmi se povecao, ali broj vozaca ostao isti ili manji?
I uz to su zaposleni i "vozaci" koji sede po kancelarijama.
Hm, hm... kao da nesto nije u redu u ovom filmu....
Nekada su radnici GRAS-a bili gospoda. Jogurt revolucija je dovela do današnjeg stanja u toj firmi i do toga da gradimo metro u Beogradu dok Novi Sad ima katastrofalan javni prevoz. Želeli ste, gledajte.
@Boško расуло је почело далеко раније, да не улазимо у то шта ти и "брат" имате међусобно. Не знам колико дуго живиш у Новом Саду али питај неког од старијих суграђана како се у ГСП запошљавало. Или родбинске везе или куповином радног места јер су плате возача биле одличне. Касније на ред долази и партијско запошљавање. Тако да је расуло почело још у прошлом веку. Ако се неко сећа у назад 30 година јавног конкурса за посао у грасу баш би волео да ме просветли...
Novosadjani su taoci grupice nesposobnih kvazipoliticara koji su jedno solidno preduzece kao sto je JGSP doveli do propasti. Gradonacelnice, unistili ste nam grad, unistili ste Novi Sad. Vidi gari, ovako vise nece moci!!!
Чекај сад, два синдиката и ни један ни други не указују на главни проблем, вишак запослених. Кажу имају 1300 запослених, неки дан представник штрајкача је навео да има 629 возача. Па то је мање од половине од укупног броја запослених, а основна делатност предузећа је превоз ако се не варам?
Ja sam za to da se GSP privatizuje. Kada dodje privatnik prvo uvede reda u preduzece, a drugo ne moze u autobus bez karte. Ko nece da plati drum je dzabe.
U ponedeljak je ŠTRAJK... Mogli bi se svi gradje i skupiti da podrže vozače GSP-a... BRATIJA I SNS PARTIJA SU POČELI DA SKUPLJAJU NJIHOVE BATINASE KAO STO SU RADILI I NA BLOKADAMA PUTEVA.
uvek se forsira priča kako je neisplativ gradski prevoz. pa to je gradski prevoz, to je svakodnevna potreba građana, to nije turistička agencija, nije ni poenta da bude isplativo. ono što treba da se uradi jeste da se pootpuštaju partijski zaposleni "administrativni radnici" koji na svoj posao ne dolaze, svoje radno mesto ni nemaju, a platu ipak dobijaju. eto tad će se smanjiti troškovi
Pravo vreme da na sve ovo propadnaje uvedemo i Bus Pl(j)us; kako bi 60% para od karata isle u privatne ruke na njihove plate i batinase - kontrolore. To 100% radi!
Rasulo je počelo sa “bratom Arčijem”, ex savetnikom gradonačelnika koji je za nagradu raspada GSP prešao prvo na carinu pa u kontrolu letenja za cca 4000€ plate mesečno. A ovi sega mega “dijamant margarin” što se vrte od JKP do JKP i gradske uprave sa trkačkim diplomama i iskustvima su samo sve to dokusurili.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Poslednja stanica - nepoznata: Ima li GSP budućnost?
Žarko Bogosavljević
zarkob@021.rs
Novi Sad
•05.02.2022.
•15:00 > 15:47
Komentari 54
Zanzibar
Laloš
Ulaganja u uvođenje tramvajskih linija su jako velika i nema isplativosti. Zato postoje trolejbuske linije čija izgradnja daleko manje košta a opet su ekološke. O tome nikada niko nije govorio, barem ne javno!
Što se tiče ekonomskih cena usluga JGSP-a od toga nema ništa. Preduzeća za javni prevoz građana postoje da može da se preveze i onaj ko ne može da priušti sebi svoj sopstveni prevoz. Jedno od preduzeća preko kojih se čuva socialni mir u gradovima.
ŠTA REĆI VIŠE
Bole
W
Bojan
Tacno je to za evro ali cena benzina ,pa i ostale cene kao i komunalije koliko su bile 2012te kolike su danas?Tada si sa platom 500 € mogao fino da zivis a kurs 120, sada sa istih tih 500 € i kursom 117.5 nema sanse da prezivis jer je zlatno doba inflacije.
Mile
Čika
Miša
Za Boleta
Tad je informatika bila 1000 dinara, SBB 499 dinara, Telenor 499 dinara, struja i toplana po 2000 dinara.
Ti si sve troskove stana pokrio sa 4000 dinara to jest sa 10% plate.
Mozes li sad da pokrijes racune sa 7000 dinara??? Mozes malo sutra!!!
E to je razlika!
Dok su zuti "zutovali" TNG je bio 29 dinara litra!!! Sad je 90 dinara!
Jel plata skocila sa 40000 na 120.000, ako cemo da je uporedjujemo sa TNG-om!
Jel se neko seca kad je za vreme "zutih" jedne godine litar ulja presao na jedno dve nedelje 100 dinara? Jel se secate kakva se halabuka digla iz opozicije tada, kako su vristali i kmecali sadasnji predsednik i kolege mu? Ja se jako dobro secam. Samo sto skupstina nije gorela!
A sad? Sad ulje skoci na 200 dinara i NIKO NI DA PISNE!!!
/
pa tramvaj su unistili isti oni koji sada grade most preko sodrosa
Milan
Tajno
Gsp
Imate solidnu platu i sve blagodeti javnog sektora
Ne dozvolite da sa vama manipulišu
Uce privatno prevoz pa cete videti koliko se radi a koliko plati...
Svi cemo biti na gubitku
Vozite i gledajte malo dalje
Saša
Pradan Jrljo
Bole
Nikola
Alisa
Moraju opravdati povecanja i stanove...
56
Mia
A kad se već planira, zašto se ne planira i mesto za tramvajske linije. Da li je npr. trust mozgova koji forsira novi most ka Kamenici (preko Ribarca) predvideo i mesta za tramvajsku liniju preko tog mosta? Nije. Dakle, samo kratkoročni interesi, i profit po principu "take money and run". Jadno.
Pera
Mare
Dado
Da, do ovoga je moralo pre ili kasnije doći- dugo źivim u NS I odličan sam svedok “ razvoja” gradskog prevoza i samo JGSP. Odlično se sećam godina I godina kada je dotično preduzeće bilo “ porodična manufaktura “(nije bilo teoretske šanse da vidiš oglas da se traźe radnici i da se zaposlis ako ti otac,majka ili neko od bliže ili dalje rodbine već tam nije radio). Samo u mom neposrednom komšiluku čovek je bio vozač, pa kada je źena po struci trgovac” propala kad I Centroslavija”-sledeća nijena stanica bila je tadašnji GRAS I radno mesto kondukter u zglobnim vozilima, a kada su ta radna mesta ukinuta gospodja je prešla u kiosk da prodaje pretplatne karte I odatle u penziju! U medjuvremenu su sinovi stasali, I njih je zaposlio kao vozače ! I onda se čudimo zašto je ovako. O tome da red voznje se decenijama prepisuje, tu ne bi trošio reči!
Marko
Miki
Gari
Slučajni Prolaznik
Rocky
Odete na zvaničan sajt JGSP Novi Sad, konkretno na:
http://www.gspns.co.rs/dokumenti/Odluka-o-izmenama-i-dopuni-programa-poslovanja-JGSP-Novi-Sad-za-2021.pdf
Pa na str. 31 i u tabeli 31, vidite (gledati zadnji red!) da je za 2021. godinu planirano 1310 zaposlenih i prosečna zarada je 119.337,75 din
Pogledajte tekst gore. Nešto više od 600 vozača. Za plate rekoše neki dan kolike su. Daleko ispod proseka.
Zaključak:
- Više od pola su neproizvodni radnici (tu spadaju i mehaničari, kao uslovno proizvodni);
- Da bi prosek bio 119,337 din, a vozač, kao proizvodni radnik ima oko 60.000 din, onda njegov pandan, neproizvodni radnik, ima platu od preko 178.000 din.
Zaključak iz zaključka:
- Vozač UME (zna) nešto da radi (da vozi) i kao takav treba negde i nekome, za razliku od gro partijsko udomljenih po direkcijam (svih JKP!), koji nikome ne trebaju (neupotrebljivi su!).
Prema tome, važno je znanje, a ne diploma. Diploma se može kupiti, ali ne i znanje!
Drugim rečima, džabe ste kupovali diplome… Vi i dalje pojma nemate!
попара
Steva
05.02.2022 • 14:37
Ja sam za to da se GSP privatizuje. Kada dodje privatnik prvo uvede reda u preduzece, a drugo ne moze u autobus bez karte. Ko nece da plati drum je dzabe.
Pa u samom članku ti lepo piše da su se poodavno svi nadležni izjasnili da privatizacija GSP ne dolazi u obzir, jer gde će se onda po demokratskom principu pozapošljavati stranački kadrovi,megatrendisti i ostali lelemudi.
Slanina
Vlada
Jednog dana ćeš valjda nabosti kako se čovek zvao...
Stari šofer
Telep
Objektivan
Gsp
Miša
Ćoravi desk
U svim jkp stranačka administracija od zadnjih 20+ godina oborila je plate (kada se ukupni novac za plate razmili po kancelarijama).
Peru svoje diplome sumnjivog porekla....
Im'o bi ja štogod kasti....ali neću
telep
S.Igor
"U zemlji rodjenih slepaca - rodjeni jednooki je doživotni kralj."
- Erasimo Roterdamski,holandski kniževnik i istoričar 1466-1536 god.
mm
samo gledam
NOVOSADJANIN
samo pitam
Preduzece koje se bavi prevozom, a manje od polovine zaposlenih su vozaci?
Broj zaposlenih u firmi se povecao, ali broj vozaca ostao isti ili manji?
I uz to su zaposleni i "vozaci" koji sede po kancelarijama.
Hm, hm... kao da nesto nije u redu u ovom filmu....
Đura Vojvođanin
Хаха
NS
Хахаха
Privatnik
Bot
marjan
Trxx
Bubalo
Комша
Boško
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H